Monday, 24 January 2011

ORANG GILA??


ORANG GILA!!!



Selalu nampak tak orang gila berkeliaran kat pekan2 or bandar2?
Contohnya:



Ishhh, cik diela takut betol bila nampak orang gila. Tapi kalau terpaksa berselisih or terserempak dgn orang gila, cik diela buat2 berani je. Huhu. Sebab kalau dia nampak kita takut, lagi diorang suka kacau kita nanti. Betol kn? So, cik diela pon berjalan lah dgn selamba. Tapi memang menyampah betul. Kenapa lah pihak berkuasa tak tangkap and hantar je kat rumah sakit jiwa sebab sesetengah mereka berbahaya pada masyarakat.
Ni cik diela nak kongsi sikit pengalaman cik diela pasal orang gila.

Ada la sekali ni, cik diela berjalan2 lah di pekan dgn mak selepas pulang dari sekolah. Tiba2 ade pakcik tua ini dengan selamba nya pegang peha cik diela. Wah3, melampau giler la. Terkejut cik diela. Padahal mak cik diela ade kat depan cik diela je. Lepas tu cik diela marah la orang giler tu. Cik diela ckp cmni, "Woi, Giler ke?" huhu. Dah sah2 orang tu gila
, cakap mcm 2 plaks.. Lepas tu dia pon berlalu dgn keadaan bersahaja je. Cisss! Benci sungguh.

Kalau lah cik diela ade kuasa, nak je cik diela humban org2 gila yg berkeliaran tak tentu pasal ni ke rumah sakit jiwa. Kalau nak lagi kejam, bagi masuk penjara. huhu.



BINGKISAN:



haha, ini gila moto~ Takot org curik lah tuh. hehe.



4 comments:

efyery84 said...

CERITA AKU DAN SESUATU
-Bro Ery-

Satu cerita yang menarik disini.. Tapi kita sebagai masyarakat tidak boleh menanam sifat benci kepada mereka. Orang gila terlepas dari dosa tahu tak? Jadi kita yang waras harus lebih berhati-hati dan jangan membenci atau mengherdik mereka sesuka hati..

Rasulullah s.a.w pernah bersabda bahawasanya "Allah tidak akan menyiksa tiga golongan manusia iaitu kanak2 sehingga ia baligh, orang yang tidur sehingga ia bangun dari tidurnya dan orang yang gila sehingga ia sembuh dari gilanya" (Riwayat Bukhari Fi Muslim)

fadhdeela said...

waaaaaaa pernah terserempak ngan org giler!! takuuutt!!

Meh singgah: Kedai Makan Paling Mahal!!

are_rul said...

orang gila pon mnusia jugak..

x prnah lah lagi dngar orang gila makan orang..

so ape nak tkot kan..

Engku Sofea said...

saya kesian kat org gila tauuu. :( hrmmm tahnks follow ye! dah follow back

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

follow me :)