Monday, 8 August 2011

Ragam Di Bulan Ramadhan. Selamat Berpuasa :D

Entry 1st dlm bulan ramadhan tahun ini. Hoho~

Selamat berpuasa you all semua yo. Bila masuk je bulan puasa, mula lah semangat nak mengecat bagai. hoho. Tapi bila nak pergi kerja rase kurang bersemangat je. Ini disebabkan kebosanan yg melanda ketika bekerja ekoran 'ketidakramaian' org yg datang ke petronas. Hoho.

Antara sebab2 kurangnya pelanggan mungkin kerana:

:: malas nak berjalan di bulan puasa nak save duit minyak utk raya nanti. hoho ::

:: terlalu penat untuk berjalan2. ::

:: puasa lah ta kan na beli makanan or minuman kat kedai mesra pagi2 kot ::

:: ramainya pelanggan Muslim yg hadir sebelum ini, dan hanya segelintir shj dan pelanggan yg bukan Islam shj yg ada ::

:: tak de cuti ::

Demikian lah andaian cik diela terhadap isu kekurangan pelanggan di bulan puasa ini. Huhu.

Tapi masih ada juga pelanggan Muslim, Lelaki, Melayu membeli air dan roti di pagi dan tengah hari. Mungkin utk bini dia kot. Tak pon utk berbuka nanti, takot tak sempat nak beli. huk2. Beli 1 barang pon nak plastik? Ish3. (Kurangkan penggunaan plastik, selamatkan bumi kita, cewahh)

Ada juga yg berterus terang, "Sorry ye kak. Pagi tadi tak sempat nak sahur. Nak jalan jauh ni.." kata seorang lelaki yg membeli air 7up yg menunggang motosikal bersama rakannya. Ish3.


4 comments:

alyana shafinas said...

hahaa..yg akhir tue..xyah lahh nk terus terang sgt..hee

Cik Diela said...

thu xpe. siap2 sorok bawah jaket pdahal nk byr kena tnjuk gk. huu

KhaiRin said...

hahahaha ada ke mcm tu? hehehe

Cik Diela said...

ade je.. mcm2 jenis org ada. hoho

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

follow me :)