Friday 24 December 2010

C.I.N.T.A




Memang dlm sebuah percintaan risikonya amat tinggi..
jika bahagia, kita harus bersyukur. seandainya terpisah itu adalah suratan. yang pasti sekali terluka bkn selamanya terseksa. andai takut cinta tidak kesampaian, jgn berani menaruh impian. kerana cinta sejati bkn mudah untuk digapai.
Menerima seseorng itu adalah 1 keputusan setelah berfikir sedalamnya. ntahkan jadi, ntahkan tidak. biarlah masa yang menentukan. sebagai manusia kita hanya wajib berusaha utk mendapatkan apa yang kita impikan.
Andai cinta itu bukan milik kita 1 hari nanti. kita tidak sepatutnya menyalahkan sesiapa. sama ada si dia mahupun diri sendiri. kita hanya mampu merancang tetapi Tuhan yg menentukan.
walau apa pun, moga kebahagiaan milik kita. semoga Tuhan merestukan hubungan kita. kita hendaklah bersyukur dgn perasaan anugerah Tuhan ini.
Belajarlah mencari cinta abadi. dimana hadirnya membahagiakan semua orang. tidak mengalah andai orang yg dicintai tidak berada didepan mata utk sama2 meniti liku2 hidup. tidak juga terlalu bangga andai memilikinya. sama ada orang yg dicintai itu bersama kita at ataupun tidak yg pasti kita akan terus mencintainya, demi sebuah kehidupan yg kita sendiri kurang pasti dimana penghujungnya. lantas berusahalah utk mencapai bahagia itulah perasaan anugerah Tuhan. penuh dgn kebahagiaan, bkn penderitaan.
Terimalah apa sahaja ketentuan Tuhan yg telah ditetapkan utk kita. itulah yg dipanggil syurga dunia. penuh dgn nikmat kasih sayang yg tidak terhingga mengikut syariat yg ditentukan.

Menikmati sesebuah cinta dalam bentuk yg teristimewa iaitu perkahwinan..


Image result for perkahwinan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

follow me :)